eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • E-mailinstellingen bewerken
  • Kies de juiste afleveringsmethode
  • Kies een alternatief verzendadres
  • Selecteer verzendadres bij het verzenden van een e-mail
  • Stel verzendadres in per gebruiker
  • Stel verzendadres in per documenttype
  • Stel verzendadres in per e-mailtemplate
  • E-mailadres valideren

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Instellingen
  2. E-mailinstellingen
  3. Verzendopties

Verzenden via eigen domeinnaam

PreviousVerzendoptiesNextVerzenden via globaal adres

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Wanneer je e-mails wil sturen vanuit eFactori met je eigen domeinnaam, bijvoorbeeld @uwbedrijf.be, dan moet je enkele technische instellingen toevoegen aan je domeinnaam om eFactori toestemming te geven om e-mails te sturen in jouw naam (of je vraagt je domeinnaambeheerder dit te doen).‌

Ben je geen eigenaar van de domeinnaam die je gebruikt? Dan moet je de '' gebruiken.

Je e-mails kunnen dan op onderstaande manier verzonden worden:

Veld

Wat de ontvanger van je e-mail ziet

Naam afzender

Je bedrijfsnaam zoals ingevoerd in je Bedrijfsinformatie

E-mailadres afzender

Je e-mailadres zoals ingevoerd in je Bedrijfsinformatie (bv. bert@starcomm.be) of een ander adres binnen dezelfde domeinnaam (bv. boekhouding@starcomm.be)

Antwoordadres

Je e-mailadres zoals ingevoerd in je Bedrijfsinformatie (bv. bert@starcomm.be) of een ander adres binnen dezelfde domeinnaam (bv. boekhouding@starcomm.be)

E-mailinstellingen bewerken

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres in eFactori

  2. Kies 'Instellingen bedrijf'

  3. Kies 'E-mailinstellingen' en klik op de gele knop 'Bewerken'

Kies de juiste afleveringsmethode

eFactori voorziet enkele mogelijke afleveringsmethodes. Kies voor je eigen domeinnaam optie 2 'Verzending via eigen e-mailadres (Configuratie vereist)'.

Dit kan er als volgt uitzien:

Blijf je binnen dezelfde domeinnaam met de e-mailadressen die je hierboven invult, dan kan je meteen naar de 'E-mail verificatie instellingen' gaan. Heb je bv. als antwoordadres een adres gekozen dat in een andere domeinnaam ligt, klik dan eerst op de groene knop 'Configuratieinstellingen ophalen'.

Om er voor te zorgen dat je e-mails niet als SPAM behandeld worden, moet je ook nog enkele instellingen aanpassen op beheersniveau van je domeinnaam. Je kan deze informatie ook doorgeven aan de beheerder van je domeinnaam om via die weg de instellingen aan te passen. Deze verschijnen onderaan de pagina:

Klik op 'Opslaan' om de gekozen verzendmethode toe te passen.

Via de knop 'download e-mail settings' kan je een PDF genereren met de technische info, die je aan de beheerder van je domeinnaam kan bezorgen.

Kies een alternatief verzendadres

Nadat je op 'Opslaan' hebt geklikt bij de domeinnaamconfiguraties, verschijnt een extra kader: 'Alternatieve verzendadressen'.

Hier kan je optioneel extra e-mailadressen gaan toevoegen om onder andere:

  • bij het verzenden van een e-mail te kunnen kiezen uit enkele beschikbare verzendadressen

  • bepaalde documenttypes (bv. offertes) automatisch te verzenden vanuit een specifiek e-mailadres (bv. offertes@uwbedrijf.be)

  • documenten te verzenden vanuit het e-mailadres gekoppeld aan een gebruiker

  • documenten automatisch te verzenden met opmaak van je e-mail via een e-mailtemplate

Klik op de groene knop 'Alternatief verzendadres toevoegen'. Je kan een 'Van' naam en een e-mailadres invoeren.

Zodra een adres werd toegevoegd, verschijnen de beschikbare verzendopties:

Klik op de gele knop 'Bewerken' om in te stellen op welke manier je alternatieve adressen wil gebruiken. Een keuzemenu opent zich:

  • Selecteer verzendadres bij het verzenden van een e-mail:

  • Stel een verzendadres in per gebruiker:

  • Stel een verzendadres in per documenttype:

  • Stel een verzendadres in per e-mailtemplate:

Selecteer verzendadres bij het verzenden van een e-mail

Als je deze optie selecteert kan je bij het eigenlijke verzenden van een e-mail de keuze krijgen tussen alle door jou ingevoerde alternatieve verzendadressen. Voorbeeld:

Stel verzendadres in per gebruiker

Als je deze optie selecteert kan je per gebruiker een verzendadres instellen. Is gebruiker 'bert@starcomm.be' ingelogd, dan worden de documenten die hij verzendt vanuit eFactori, verzonden vanuit zijn e-mailadres 'bert@starcomm.be' en niet vanuit het algemene e-mailadres van het bedrijf.

Stel verzendadres in per documenttype

Als je deze optie selecteert worden specifieke documenttypes verzonden door een specifiek e-mailadres, bv. alle offertes worden verzonden vanuit 'offertes@starcomm.be', facturen vanuit 'facturen@starcomm.be' enz.

Stel verzendadres in per e-mailtemplate

Als je deze optie selecteert kan je een e-mailtemplate koppelen aan een e-mailadres. Zo zullen e-mails verzonden via 'info@starcomm.be' altijd verzonden worden via een template met opmaak.

E-mailadres valideren

De ingevoerde e-mailadressen moeten gevalideerd worden. Staat er een rood kruis naast het e-mailadres, dan moet je via de gele knop 'Valideer' verder gaan.

Je ziet nu enkele verificatie-instellingen verschijnen. In de linkerkolom 'Geldig' zie je of deze records reeds correct werden aangepast. Verschijnt hier een rood teken, dan moet je ook deze records nog even aanpassen op het niveau van je domeinnaambeheer.

Als de domeinnaam van de e-mailvalidatie (bv. ... @starcomm.be) dezelfde is als het basisadres (...@starcomm.be), moet dit niet opnieuw ingesteld worden en volstaat het om in dit scherm hieronder op 'Valideer' te klikken.

Klik onderaan op 'Valideer'; in het overzicht van je alternatieve e-mailadressen verschijnt er nu een groen vinkje naast het e-mailadres.

om je e-mails op te maken.

Lees hier hoe je in eFactori gebruik kan maken van e-mailtemplates
SMTP methode