eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Stap 1. Maak een gratis boekhoudersaccount aan
  • Stap 2. eFactori-klant verbindt met boekhoudersaccount
  • Stap 3. Activeer de ExactOnline koppeling
  • Stap 4. Koppel je dossier(s)
  • Q: Ik krijg geen lijst van dossiers te zien bij 'Selecteer dossier'?

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling met de boekhouder
  3. ExactOnline

Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline

PreviousExactOnlineNextFoutcodes

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Door een recente update bij ExactOnline is het niet meer mogelijk om meerdere eFactori accounts te koppelen via éénzelfde ExactOnline account.

De oplossing hiervoor is:

  • In eFactori een (gratis) boekhoudersaccount aanmaken en een koppeling op te zetten tussen ExactOnline en deze boekhoudersaccount.

  • Vervolgens kunnen individuele bedrijfsaccounts gekoppeld worden aan de boekhoudersaccount om op die manier documenten door te sturen.

-> Op deze manier is er slechts 1 (overkoepelende) ExactOnline koppeling actief. Zie je in eFactori de foutmelding 'Connectie met ExactOnline verbroken [chainId]', dan zal je dergelijke overkoepelende koppeling moeten opzetten. Onderstaande info kan daarvoor doorgegeven worden aan de boekhouder.

Stap 1. Maak een gratis boekhoudersaccount aan

Ga naar en meld je aan voor een gratis account.

Stap 2. eFactori-klant verbindt met boekhoudersaccount

De klant moet nu zijn individuele eFactori-account koppelen met de overkoepelende boekhoudersaccount. Deze koppeling moet gebeuren in de eFactori-account van je klant.

Bezorg het e-mailadres waarmee je je kantoor geregistreerd hebt, samen met onderstaande link (instructies) aan je klant:

Stap 3. Activeer de ExactOnline koppeling

Activeer de koppeling via je boekhoudersaccount.

  • Log in en ga rechtsboven naar je e-mailadres in eFactori

  • Klik het menu open en kies 'Apps en koppelingen'. Daar zie je als eerste de ExactOnline koppeling staan:

  • Klik op de groene knop 'Activeren' om de koppeling in te schakelen

  • Zodra de koppeling geactiveerd is, verschijnt een gele knop 'Configureren'. Klik hierop om de koppeling in te stellen:

  • Via de groene knop 'Verbind uw account met ExactOnline' zal je omgeleid worden naar de ExactOnline-omgeving buiten eFactori. Daar kan je op basis van je gebruikersnaam de account van het boekhoudkantoor koppelen.

Stap 4. Koppel je dossier(s)

Eens de koppeling is gemaakt, verschijnt in het linkermenu in je boekhoudersaccount een extra optie voor ExactOnline. Als je hier op klikt verschijnt de lijst met individueel gekoppelde dossiers.

Per dossier zie je hier op welke manier het gekoppeld is. Hover je met de muis bijvoorbeeld over het dossiernummer in de kolom 'ExactOnline Dossier', dan verschijnen volgende keuzes:

  • Groen kader: het dossier is gekoppeld vanuit de boekhoudersaccount

  • Geel kader: het dossier is gekoppeld vanuit de bedrijfsaccount

  • Rood kader: het dossier is niet gekoppeld

Wegens een update bij ExactOnline kunnen dossiers met geel kader een probleem opleveren. De koppeling van meerdere bedrijfsaccounts via dezelfde ExactOnline gebruiker kan er voor zorgen dat de koppeling inactief wordt. De aanbevolen methode van koppeling is te verbinden via de boekhoudersaccount: zie instructies hieronder.

Om een dossier (voor een eerste maal of opnieuw) te koppelen, klik je op de gele knop 'Configureren' aan de rechterzijde. Dit opent een overzichtsscherm van je ExactOnline dossiers. Selecteer in de lijst die verschijnt onder 'Selecteer dossier' het juiste dossier om de verbinding tot stand te brengen en klik op 'Opslaan' om het geselecteerde dossier te verbinden.

Het gekoppelde dossier krijgt nu een status in een groen kader met vinkje en werd correct gekoppeld vanuit de overkoepelende boekhoudersaccount.

Q: Ik krijg geen lijst van dossiers te zien bij 'Selecteer dossier'?

In dat geval staat er iets nog niet goed in je eigen ExactOnline omgeving. Log in in je ExactOnline omgeving.

  • Ga naar het beveiligingscentrum.

  • Klik op 'eFactori- online facturatie software'.

  • Onderaan is "Toegang tot" vermeld. Daar moet je ook het dossier(s) zien staan dat je wil koppelen. Als dit niet het geval is, kan je rechts op 'Administraties beheren' klikken en de nodige administraties/dossiers verplaatsen naar de rechterzijde.

  • Vervolgens open je het dossier dat je in eFactori wil koppelen, in ExactOnline door linksboven op de dossiertitel te klikken. Dit venster laat je zo open staan.

Vervolgens ga je terug naar de eFactori boekhoudersaccount.

  • Klik links op 'ExactOnline'

  • Klik op 'Configureren' bij de dossiernaam die je wil koppelen.

  • Daar za je nu via 'Selecteer dossier' de dossierlijst te zien krijgen: het gewenste dossier zal hier tussen staan en zal je kunnen selecteren.

  • Klik op 'Opslaan'.

Blijft je dossiercode in een geel kader staan? Dan is de koppeling niet gelukt. Contacteer voor verdere ondersteuning. Bij correcte koppeling verschijnt de dossiercode in een groen kader.

Het verder configureren of kan gedaan worden vanuit de individuele bedrijfsaccounts.

support@efactori.be
effectief doorsturen van documenten
https://www.efactori.be
Lees hier.