eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Wat zijn staffelprijzen?
  • Activeren en configureren
  • Staffelprijs toewijzen aan klant
  • Staffelprijs toewijzen aan product

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Staffelprijzen

PreviousSamengestelde productenNextStandaard e-mails

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Wat zijn staffelprijzen?

Met de functie staffelprijzen kan je meerdere prijzen instellen per product. Afhankelijk van het type klant, de staffel, wordt de juiste productprijs overgenomen bij het opmaken van een offerte of factuur aan die klant.

Activeren en configureren

Om staffelprijzen te activeren, ga je rechtsboven naar je e-mailadres.

  1. Kies 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot klanten, zie je meteen 'Staffelprijzen' staan.

Je moet de staffelprijzen:

  1. activeren (klik op de groene knop 'Activeren');

  2. configureren (klik op de gele knop 'Configureren').

In dit venster ga je rechtsboven 'Staffelprijs toevoegen'. De namen van de staffels kies je zelf en zijn niet te zien voor de klant. Vaak gebruikte categorieën van staffelprijzen zijn consumentenprijzen (B2C) of prijzen aan andere handelaars (B2B). Het benoemen en hanteren van staffelprijzen wordt bepaald door je eigen beleid van prijsbepaling.

Staffelprijs toewijzen aan klant

Als je een staffelprijs hebt aangemaakt, moet je de correcte staffel nog koppelen aan de juiste klant. Ga daarvoor naar een klantenfiche. Als je de klantenfiche gaat bewerken, zal er een extra veld verschijnen nl. 'Staffel'. Daar verschijnen de verschillende staffelprijzen die jij hebt aangemaakt:

Kies de gewenste categorie en klik onderaan de gele knop 'Opslaan'. Voor elke factuur die nu aan deze klant wordt opgemaakt, zal eFactori de gekozen staffelprijs (in dit geval: 'B2C') hanteren.

Staffelprijs toewijzen aan product

Om de staffelprijzen te kunnen gebruiken, moet op niveau van product/dienst nog aangegeven worden wat de prijs per bepaalde staffel zal zijn. Hiervoor ga je naar je productfiche:

Aan de rechterzijde is er een nieuwe titel verschenen: Staffelprijzen. Klik op de gele knop 'Bewerken' om deze verder aan te vullen. Je zal nu de verschillende staffels zien die je aangemaakt hebt, met ernaast de prijs van het oorspronkelijke product.

Per staffel kan je de prijs nu gaan aanpassen. Voorbeeld:

Staffelprijs

Prijs excl.

btw %

Prijs incl.

(geen staffel)

40,00

21%

48,40

B2B

33,06

21%

40,00

B2C

41,32

21%

50,00

Wil je voor elke klant een specifieke prijs instellen? In dit geval maak je per klant een aparte staffel aan en kan je zo per klant een prijs instellen.

Zijn de staffelprijzen gebaseerd op een bepaald percentage? Voor dit type korting is de ook een handig alternatief, zo worden de kortingsbedragen automatisch berekend en hoeven deze niet manueel ingesteld te worden.

directe algemene korting