eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Voor betalingen
  • Een betaling verwerken
  • Voor stockbeheer
  • Inbox / inkomende aankoopdocumenten

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Overige functies

Verwerklijsten

PreviousHoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?NextVerzending via e-mail

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

De verwerklijsten in eFactori zijn overzichten van zaken die je verder nog moet nakijken of 'verwerken'. Je vindt ze bovenaan de eFactori-interface, achter de tandwieltjes. Het gaat om lijsten van betalingen die niet automatisch konden afgepunt worden, artikelen met een kritieke voorraad of inkomende aankoopdocumenten die je nog moet verwerken.

Voor betalingen

De verwerklijst voor betalingen kan je bereiken via het tandwielicoontje rechtsboven, maar wordt ook meteen getoond op het dashboard (zie rechtsonder). Klik je daar op 'Bekijk alle', dan word je omgeleid naar de verwerklijst voor betalingen.

De verwerklijst voor betalingen vind je als eerste in de verwerklijst, naast die voor lage stock (indien stockbeheer geactiveerd is) en je inkomende aankoopdocumenten.

In de kolom 'Bedrag' zie je cijfers staan.

  • negatief cijfer in rood: eFactori heeft een uitgaande betaling ontdekt op basis van je koppeling met je bankrekening. Dit bedrag is uitgegeven, maar er is nog geen aankoopdocument aan gekoppeld.

  • positief cijfer in groen: eFactori heeft een inkomende betaling ontdekt op basis van je koppeling met je bankrekening. Dit bedrag heb je ontvangen, maar er is nog geen verkoopdocument aan gekoppeld.

  • zandloper-icoon: je hebt een corresponderend betaaldocument geüpload, maar dit nog niet verder verwerkt.

Je kan er voor kiezen om betalingen te Negeren (grijze knop) of te Verwerken (blauwe knop):

  • Negeren kan bijvoorbeeld gebruikt worden wanneer de betaling een transfer tussen twee van je rekeningen betreft, btw die je moet betalen, of dergelijke.

  • Andere betalingen die gelinkt zijn aan een document (aan- of verkoop), kan je beter Verwerken.

Een betaling verwerken

Om een betaling aan een document te koppelen, klik je op 'Verwerken'.

Je kan van hieruit gaan koppelen met een bepaald documenttype, of rechtstreeks een aankoopfactuur in de pop-up slepen.

Klik je bijvoorbeeld op 'Koppelen met factuur', dan zal de lijst met jouw verkoopfacturen zich openen. Je zal dan de correcte factuur kunnen kiezen (bv. via zoekvenster bovenaan) en deze koppelen door op de blauwe knop 'Koppelen' te klikken.

De betaling zal nu gekoppeld worden aan de correcte factuur en verdwijnen uit je verwerklijst.

Kies je bijvoorbeeld 'Koppelen met aankoop', dan zal de lijst met jouw aankoopdocumenten zich openen. Je zal dan het correcte document kunnen kiezen (bv. via zoekvenster bovenaan) en dit koppelen door op de blauwe knop 'Koppelen' te klikken.

Dit verloopt analoog aan de koppeling met facturen; de gekoppelde aankoop zal uit de verwerklijst 'Betalingen' verdwijnen.

Voor stockbeheer

Zodra je de voorraad van deze producten weer hebt aangevuld tot boven het kritieke aantal (bv. via aankoop of manuele stockwijziging), zullen de items uit de verwerklijst verdwijnen.

Inbox / inkomende aankoopdocumenten

  • door de bestanden te uploaden in het linkse uploadvenster;

  • door met je smartphone vanuit eFactori een foto te maken van het bonnetje;

  • door de bestanden door te mailen als bijlage aan een e-mail naar je eFactori-mailadres, vermeld in het venster in het midden;

De bestanden die op die manieren aan eFactori geleverd worden, komen onderaan in het venster in een lijst terecht.

Als je de module '' gebruikt, kan je per product een . In de verwerklijst wordt een tab voorzien waarin je meteen de producten ziet staan waarvan de voorraad dit waarschuwingsniveau heeft bereikt.

Als je gebruik maakt van de module '', zullen in deze tab de documenten terechtkomen die je nog verder moet verwerken.

Er zijn vier manieren om aankoopdocumenten in je te ontvangen:

door de bestanden te ontvangen in je , indien je leveranciers op dit netwerk aangesloten zijn en je deze app gebruikt/hebt geactiveerd (venster rechts).

Lees hierover meer in het .

Aankopen
PEPPOL-inbox
verwerklijst
Stockbeheer
hoofdstuk 'Aankopen'
waarschuwing voor kritieke voorraad instellen