eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Kassatickets activeren
  • Kassatickets aanmaken
  • Kassaticket printen
  • Betaalopvolging kassaticket
  • Manueel betaling aanmaken
  • Kassatickets in Dagontvangstenboek

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Kassatickets

PreviousInkoopordersNextKortingen

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Kassatickets zijn heel gelijkaardig aan de factuurdocumenten. Het grootste verschil zit hem in het feit dat kassatickets vooral opgemaakt worden aan bv. particulieren waarvoor er geen factuur hoeft opgemaakt te worden.

De kassatickets kunnen parallel gebruikt worden naast de gewone facturen. Je kan ze in eFactori ook opnemen in een .

Kassatickets activeren

Het gebruik van kassatickets kan geactiveerd worden vanuit de 'Apps en koppelingen'.

  1. Navigeer rechtsboven naar je e-mailadres en kies 'Apps en koppelingen' in het menu.

  2. In de lijst van 'Apps en koppelingen met betrekking tot documenten' ga je naar 'Kassatickets'.

Deze uitbreiding kan je activeren en nadien meteen gebruiken; een extra type documenten ('Kassatickets') zal in het linkermenu verschijnen.

Kassatickets aanmaken

De opbouw en opmaak van een kassaticket is analoog aan deze van een factuur.

Nog geen factuur aangemaakt? Lees eerst in de documentatie rond hoe je dit aanpakt.

Bij de aanmaak van een kassaticket kan je onderaan ook meteen aanduiden welke betaalmethode er gebruikt wordt. Je geeft bv. 'kasboek' in wanneer er contant via kas betaald wordt. Dit is niet verplicht.

Kassaticket printen

In het samenvattingsscherm van je kassaticket zie naast de reguliere 'Printversie' knop een ticketknop staan.

Door te klikken op dit ticket open je een printversie van het kassaticket zoals het er zou uitzien via een klassieke ticketprinter. Je kan het ticket afdrukken via je aangesloten ticketprinter.

Betaalopvolging kassaticket

Als je kassaticket nog niet meteen betaald werd, kan je ook nadien manueel een betaling gaan toevoegen. In het overzicht van je kassaticket ga je daarvoor naar de blauwe knop 'Acties'.

  • Je kan manueel de status aanpassen naar 'betaald'; eFactori zal dan aangeven dat er nog geen exacte betaling gekoppeld is aan deze status.

  • Je kan manueel een betaling gaan aanmaken; op die manier koppel je het kassaticket meteen aan een betaalrekening. Je kiest best voor deze optie.

Manueel betaling aanmaken

Als je deze laatste optie aanklikt opent er een pop-up:

Je kan nu voor je kassaticket gaan aangeven aan welke betaalrekening je de betaling wil koppelen (bv. 'Kasboek'. Je kan de betaalgegevens nakijken en eventueel het bedrag aanpassen. Stel dat er slechts een gedeelte betaald is, dan zal dit ticket als onbetaald in je overzichten blijven staan. Klik op de groene knop 'Betaling aanmaken'.

In het overzicht van je kassaticket zal je nu zien dat er een betaling is aangemaakt:

Via het oog-icoontje kan je de betaling in detail bekijken.

Ga je nu naar de rekening waaraan de betaling gekoppeld werd, in dit voorbeeld de kasboekrekening, dan zal je deze betaling in de lijst zien staan.

Kassatickets in Dagontvangstenboek

Verschijnt er geen drop-down menu wanneer je in het veld 'Betaalmethode' klikt? Dan heb je allicht nog geen rekeningen ingesteld. hoe je deze kan instellen via 'Financieel dagboek'.

In het dagontvangstenboek dienen alle verkopen opgenomen te worden waarvoor geen factuur moet opgesteld worden. In de praktijk zijn dit meestal de transacties met particulieren (bv. ), die niet onderworpen zijn aan de verplichte opmaak van een factuur.

Je kan in eFactori eenvoudig een dagontvangstenboek bijhouden: dit kan je activeren bij 'Apps en koppelingen'. Lees hier alles over het .

kassatickets
Dagontvangstenboek
Dagontvangstenboek
Lees hier
factuur aanmaken - basismodule