eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Koppeling met een aanleverplatform of boekhoudpakket
  • Aanleveren van bestanden in UBL-formaat
  • Stap 1. Facturen, aankopen of creditnota's exporteren in UBL
  • Stap 2. Aanduiden dat documenten verwerkt zijn in de boekhouding
  • Stap 3. UBL-bestanden downloaden
  • Toegang via gratis boekhoudersaccount

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen

Koppeling met de boekhouder

PreviousPontoNextAllegro

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Eén van de uitgesproken voordelen om te werken met facturatiesoftware is dat het eenvoudig is om je documenten te delen met je boekhouder. eFactori heeft een . Hier vinden zij alle informatie omtrent de mogelijke koppelingen of boekhoudpakketten die kunnen geactiveerd worden. Er zijn namelijk verschillende manieren om documenten uit eFactori (bv. facturen) digitaal aan je boekhouder te bezorgen:

  • Rechtstreekse koppeling met een aanleverplatform of boekhoudpakket

  • Aanleveren van je bestanden in UBL-formaat

  • Je boekhouder rechtstreeks gratis toegang geven tot je eFactori-omgeving

Koppeling met een aanleverplatform of boekhoudpakket

In eFactori zijn er koppelingen mogelijk met onderstaande platformen of pakketten:

Staat jouw pakket hier niet tussen? Contacteer .

Aanleveren van bestanden in UBL-formaat

(Universal Business Language) is het standaard formaat voor . Het vervat je documentgegevens in een xml-bestand, dat door een computer snel kan verwerkt worden. Een boekhoudprogramma kan het bestand snel lezen en de informatie (uit bv. je factuur) verwerken.

Als je je facturen vanuit eFactori exporteert in UBL-formaat, kan je deze aan je boekhouder doorsturen. Hij kan ze dan eenvoudig inlezen in zijn programma.

Stap 1. Facturen, aankopen of creditnota's exporteren in UBL

  1. Om te exporteren ga je in het overzicht van de facturen, aankopen of creditnota's rechtsboven naar de gele knop 'Filters'.

    1. Duid de gewenste periode aan, bv. 'vorig kwartaal'.

    2. Zorg dat alle statussen aangevinkt staan, zowel 'Concept', 'Verzonden' als 'Betaald', om er zeker van te zijn dat alle facturen geëxporteerd worden.

    3. Kies links bij 'Verwerkt in de boekhouding' voor 'Neen'.

    4. Klik op 'Filter toepassen'.

  2. Je komt nu terug in het overzicht van je documenten. Maak een selectie van documenten door:

    1. Niets te selecteren: alle documenten in de tabel zullen worden opgenomen in de export.

    2. Een selectie te maken van een deel van de documenten.

    3. Via de knop bovenaan alles te selecteren, ook dan zullen alle documenten opgenomen worden in de export.

  3. Klik rechtsboven op de blauwe knop 'Acties'.

  4. Je kiest er voor de 'Export voor boekhoudpakketten in UBL.BE'. Deze export zal ook resulteren in een ZIP-map.

Stap 2. Aanduiden dat documenten verwerkt zijn in de boekhouding

Als je een selectie documenten aanduidt en deze via de blauw knop 'Acties' rechtsboven wil exporteren naar UBL, zal er een mededeling verschijnen: "Wil u xx documenten markeren als verwerkt in de boekhouding?".

Klik je op 'Ja', dan zal eFactori onthouden dat je deze documenten al hebt geëxporteerd om aan de boekhouder te bezorgen.

Ga je nu volgende maal filteren op je documenten, dan kan je kiezen om enkel de documenten te tonen die nog niet verwerkt zijn in de boekhouding. Op die manier vermijd je dat je documenten gaat verzenden die reeds in de boekhouding zitten.

Stap 3. UBL-bestanden downloaden

Terwijl je de documenten markeert als 'verwerkt in de boekhouding', is de export aan het voorbereiden. Klik nogmaals op de blauwe knop 'Acties' en kies voor 'Downloaden'. Dan wordt het volledige exportbestand gedownload.

Waar je de gedownloade bestanden kan vinden is afhankelijk van webbrowser tot webbrowser. Bij Google Chrome is dit bijvoorbeeld onderaan in de balk. Dat bestand staat dan lokaal op de computer. Standaard wordt dit bestand opgeslagen in de downloads-map, maar deze locatie kan wel aangepast worden in de instellingen van de webbrowser, dus het is wel mogelijk dat jij hiervoor een andere locatie bepaald hebt.

Als je de map uitpakt, bevat deze alle geselecteerde facturen als afzonderlijke UBL-bestanden in xml-formaat. Deze kunnen door een boekhoudpakket ingelezen en verwerkt worden.

Toegang via gratis boekhoudersaccount

Je kan je boekhouder ook rechtstreeks toegang geven tot jouw eFactori-omgeving; helemaal gratis! Op die manier kan jouw dossierbeheerder zelf de nodige facturen ophalen bij de kwartaalafsluiting, of je openstaande betalingen bekijken.

Om toegang te krijgen tot jouw eFactori-dossier, zorg je ervoor:

dat je boekhouder een gratis account aanmaakt in eFactori. Dit kan door aan te melden op de eFactori en daar een account aan te maken.

dat jij toegang verleent aan je boekhouder om jouw dossier aan zijn kantoor te koppelen () .

Meer informatie? Vraag je boekhouder om met ons contact op te nemen via . We bekijken samen welk type toegang je wil geven.

specifieke website opgezet voor boekhouders
Basecone
ClearFacts
CodaBox boekhouding
ExactOnline
WinBooks Connect
support@efactori.be
UBL
elektronisch factureren
website voor boekhouders
support@efactori.be
lees hier hoe je dit doet