eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Stap 1: facturen uploaden naar eFactori
  • Stap 2: facturen inboeken/verwerken
  • Stap 3: facturen betalen
  • Stap 4: facturen doorsturen naar je boekhouder
  • Stap 5: de optimale methode

Was this helpful?

Export as PDF

Tutorial 3: verwerk je aankopen

PreviousTutorial 2: automatiseer en win tijdNextKlanten

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Beheer je volledige financiële plaatje in eFactori door ook je aankopen te gaan verwerken. Ontdek stap voor stap hoe je eenvoudig je aankopen verwerkt in eFactori.

Stap 1: facturen uploaden naar eFactori

Het invoeren van je aankopen in eFactori kan op meerdere manieren:

  • door een aankoopfactuur vanaf je toestel te uploaden in het linkse uploadvenster;

  • door vanuit eFactori met je smartphone een foto te nemen van een aankoopbonnetje;

  • door de bestanden via e-mail door te sturen naar je eFactori-mailadres. Tip: vaak kan dit ook rechtstreeks vanaf je scanner via scan to e-mail!

  • door de bestanden te ontvangen in je PEPPOL-inbox, zodat eFactori ze automatisch verder voor je verwerkt.

Lees hier meer uitgebreid hoe je je .

Stap 2: facturen inboeken/verwerken

Je aangeleverde aankoopdocumenten komen in een verwerklijst te staan (tandwiel-icoontje rechtsboven in eFactori). Zodra de bestanden in deze lijst staan, gaat de software er mee aan de slag. OCR leest de informatie op de aankoopdocumenten uit en gaat op die manier je aankoopfactuur interpreteren.

De informatie die via OCR uit je aankoopdocument gehaald wordt, kan je via de blauwe knop 'Verwerken' aanvullen met extra aankoopinformatie zoals bv. type (factuur of creditnota), betaaltermijn, zelf ingestelde aankoopcategorie, ...

Lees hier meer uitgebreid hoe je je .

Stap 3: facturen betalen

Je inkomende aankoopfacturen kunnen ook vanuit eFactori betaald worden. Een voorwaarde is wel dat IBAN en BIC van de leverancier zijn ingevuld. Je kan kiezen uit drie betaalmethodes:

  • Rechtstreekse betaling via een QR-code die je kan lezen met je bank-app.

Lees hier meer uitgebreid hoe je je aankoopdocumenten vanuit eFactori kan betalen.

Stap 4: facturen doorsturen naar je boekhouder

Stap 5: de optimale methode

Je kan de tijd die je spendeert aan het verwerken van je aankopen, tot een minimum beperken. Dat doe je als volgt:

  1. Factuur ontvangen via PEPPOL? Klik op de link in de e-mail die je ontvangt en kies op die manier

    1. om onmiddellijk te accepteren (factuur wordt automatisch verwerkt in eFactori);

  2. Activeer 'automatisch doorsturen naar de boekhouder' zodat 's nachts alle verwerkte aankoopdocumenten doorgestuurd worden naar je boekhouder.

  3. Klaar!

Bankrekening gekoppeld via Ponto? Dan kan je ook de gebruiken om je overschrijving uit te voeren.

Meerdere betalingen tegelijkertijd klaarzetten of uitvoeren? Ook dat is nu mogelijk. Je kan de ingeplande betalingen exporteren naar een dat je kan opladen in je eigen online bankomgeving. Op die manier ga je een aantal betalingen in één beweging inplannen. Elke betaling kan bovendien een eigen betaaldatum hebben.

De ingevoerde aankopen kunnen ook bezorgd worden aan je boekhouder. Dit kan verlopen via rechtstreekse koppeling met een boekhoudpakket of aanleverplatform (bv. , of ), of via .

Lees hier meer uitgebreid hoe je je .

Sluit je aan op het en vraag aan je leveranciers om hun facturen ook via PEPPOL te bezorgen.

om onmiddellijk te betalen via . Geen tikwerk meer om de betaalinfo over te nemen.

Hulp nodig bij het instellen van deze methode? Contacteer ons via

Ponto betaalknop
SEPA-bestand
Ponto
support@efactori.be
OCR (Optical Character Recognition)
ExactOnline
ClearFacts
Basecone
UBL-bestand
aankoopdocumenten kan aanleveren
aankoopdocumenten kan verwerken
aankoopdocumenten kan bezorgen aan de boekhouder
PEPPOL-netwerk