eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Aanmaken account bij Ponto
  • Ponto-koppeling activeren

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling met de bank

Ponto

PreviousCodaBoxNextKoppeling met de boekhouder

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

is een tool om je bankgegevens te koppelen met een andere software. Door je Ponto-account te verbinden met eFactori, kan je je bankgegevens en de betalingsmogelijkheden van jouw bank automatisch met eFactori delen.

Als eFactori met Ponto gekoppeld is, kunnen al je banktransacties en het saldo van je verbonden bankrekeningen ingelezen worden. Met deze gegevens kan eFactori dan automatisch facturen afpunten, een volledig overzicht geven van al je rekeningen, ...

Om deze koppeling te gebruiken in eFactori moet je zelf drie acties uitvoeren:

  • een Ponto-account aanmaken;

  • je bankrekeningen toevoegen in Ponto;

  • de Ponto-koppeling activeren in eFactori.

Aanmaken account bij Ponto

Ponto-koppeling activeren

Om de Ponto-koppeling te activeren:

1. Ga naar 'Apps en koppelingen', via je e-mailadres rechtsbovenaan het scherm. 2. De Ponto-app vind je bij de apps voor 'Betalingen'. Klik op de groene knop 'Activeren'.

3. Na activatie kan je via de gele knop 'Configureren' je Ponto-account gaan koppelen. Je wordt gevraagd een verbinding tot stand te brengen met je Ponto-account: je wordt nu omgeleid naar de Ponto-omgeving. Daar moet je eFactori de toestemming geven om je Ponto-gegevens te ontvangen.

In je Ponto-omgeving zal je je bankrekening zien. Bij de tab 'Betalingen' dien je ook Ponto toe te laten de betalingen uit te voeren. Een mededeling zal verschijnen met de vraag of je betalingen wil toelaten. Dit moet je toestaan/activeren in Ponto, vooraleer je via eFactori betalingen zal kunnen laten uitvoeren.

4. Nadat je via Ponto je hebt aangemeld, zal je in eFactori een overzicht te zien krijgen van jouw rekening(en) die via Ponto gegevens doorzenden. Dit gebeurt op basis van je IBAN-nummer.

In het overzicht van je betalingen (menu linkerzijde) zal nu een extra regel verschijnen: Ponto. Als je daar op 'Bekijken' klikt kan je de lijst van transacties bekijken die via je Ponto-connectie zijn binnengekomen.

eFactori verzorgt de technische koppeling tussen eFactori en Ponto. Voor alle vragen over activatie, connectie met je bank, ... . Indien je technische problemen ervaart kan je terecht bij .

Via de kan je eenvoudig een account voor je bedrijf aanmaken. Je zal hier ook tussen de verschillende abonnementsformules kunnen kiezen. De formule die je nodig hebt om je transacties in te laden is de "Bankrekeninginformatie". Wil je ook vanuit eFactori betalingen uitvoeren, dan dien je ook de "Betalingsinitiëring" te activeren.

Ponto haalt per uur je transacties op en stuurt deze door naar eFactori. Dit gebeurt dus min of meer realtime. Bij het opzetten van de account en de koppeling met Ponto gaat Ponto enkel de laatste 100 transacties ophalen. Op sommige rekeningen zijn al duizenden transacties gebeurd voordat de koppeling opgezet wordt, dus eFactori gaat deze niet retroactief allemaal ophalen. Een eventuele workaround is via je online bankomgeving eenmalig een eFactori: op die manier kan je ook oudere transacties verwerken.

kan je terecht bij Ponto
support@efactori.be
website van Ponto
Ponto
CODA-bestand downloaden en dit importeren in