eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Aankopen activeren
  • De module 'Aankopen' gebruiken
  • Aankopen invoeren
  • Aankopen verwerken
  • Aankopen betalen
  • Aankopen exporteren voor de boekhouder
  • Leveranciers
  • Standaard aankoopcategorie
  • Domiciliëringsmandaat actief

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Aankopen

PreviousAankoopborderellenNextAankopen invoeren

Last updated 6 months ago

Was this helpful?

Via deze module kan je ook je aankoopfacturen van je leveranciers en bonnetjes in eFactori verwerken. Je kan betalingen opvolgen, de aangekochte stock updaten, eenvoudig je documenten bezorgen aan je boekhouder ... In eFactori kan je alle aankopen kwijt, zowel deze die een link hebben naar je voorraad en facturatie (bv. nieuwe producten) als degene die te maken hebben met je bedrijfsvoering (bv. internetkosten, verwarming, ...). eFactori geeft inzicht in de aankoop versus uitgaven per periode of per aankoopcategorie.

Aankopen activeren

'Aankopen' vind je als een app in eFactori. Om ze te activeren, doe je het volgende:

  • Navigeer rechtsboven naar je e-mailadres en klik op 'Apps en koppelingen'.

  • Kies 'Apps en koppelingen met betrekking tot documenten'.

  • Klik op de groene knop 'Activeren' om de app 'Aankopen' te activeren in eFactori.

    • In het linkermenu verschijnt nu een sectie 'Aankopen'.

    • Onder je 'Contacten' in het linkermenu verschijnt een lijst met je 'Leveranciers'.

De module 'Aankopen' gebruiken

Aankopen invoeren

Het invoeren van je aankopen in eFactori kan op meerdere manieren. eFactori heeft een inboxfunctie om eenvoudig je aankoopfacturen te ontvangen. De aankoopfacturen in bijlage van e-mails kan je onmiddellijk en eenvoudig in het programma verwerken. Je eFactori-inbox aanvaardt ook e-facturen via het PEPPOL-kanaal. Zo kunnen je leveranciers je vanuit hun facturatiesoftware e-facturen sturen. Papieren documenten kan je vanaf je scanner meteen naar je eFactori-inbox mailen of neem er een foto van met je smartphone via de eFactori. Lees meer:

Aankopen verwerken

Elk inkomend document wordt automatisch gescand door OCR-herkenningssoftware, zo beperk je tikwerk tot een minimum. Koppel aangekochte goederen aan voorraadbeheer of je eigen aankoopcategorieën. Lees meer:

Aankopen betalen

Bij het verwerken van een aankoop worden de nodige betaalgegevens in eFactori opgeslagen (o.a. IBAN-nummer leverancier, bedrag, mededeling, ...). Zo kan je vanuit eFactori je ingevoerde aankopen meteen betalen (bv. via QR-code), inplannen voor betaling op latere datum of een uitgevoerde betaling aan je aankoop koppelen. Lees meer:

Aankopen exporteren voor de boekhouder

eFactori zet automatisch je aankoopfacturen om naar het UBL-formaat voor elektronische facturen. Dit kan rechtstreeks doorgestuurd worden naar een boekhoudprogramma voor snelle en automatische verwerking. Lees meer:

Leveranciers

Zodra je 'Aankopen' activeert, vind je in het linkermenu onder 'Contacten' ook een lijst van leveranciers.

Tenslotte kan je je leveranciers ook uit eFactori exporteren naar een verschillende bestandsformaten.

Standaard aankoopcategorie

Domiciliëringsmandaat actief

Als aankoopfacturen van een bepaalde leverancier betaald zullen worden via een domiciliëringsmandaat, kan je dat aangeven in de leveranciersfiche.

Door dit aan te vinken, zullen aankoopfacturen van deze leverancier automatisch als 'Gepland' verschijnen in je overzicht van aankopen. Op die manier weet je dat deze bedragen automatisch van de bankrekening zullen gaan en je ze niet meer actief moet uitbetalen.

Is je bankrekening gekoppeld? Dan koppelen we bij effectieve betaling het betaalde bedrag aan de aankoopfactuur en wijzijgt de status van het document van 'gepland' naar 'betaald'.

Je kan in eFactori eenvoudig een . Telkens je een aankoop gaat verwerken, kan je ook de (nieuwe) leverancier opslaan en een leveranciersfiche aanmaken.

De in eFactori kan je ook instellen.

Als je gebruik maakt van in eFactori, kan je in een leveranciersfiche aangeven dat aankopen van een bepaalde leverancier standaard in een specifieke aankoopcategorie moeten terechtkomen.

app
Aankopen invoeren
Aankopen verwerken
Aankopen betalen
Aankopen exporteren voor boekhouding
nummering van je leveranciers
lijst van bestaande leveranciers importeren
aankoopcategorieën