OneDrive

OneDrive is een service voor bestandsopslag en synchronisatie die is gemaakt en wordt beheerd door Microsoft. Met OneDrive kunnen documenten in de cloud worden opgeslagen en bestanden worden gedeeld.

De koppeling met OneDrive activeren

  • Ga rechtsboven in eFactori naar je e-mailadres

  • Kies daar 'Apps en koppelingen'

  • Selecteer 'Alle apps en koppelingen'

  • Kies 'Synchronisatie en back-up met OneDrive' en klik rechts op de groene knop 'Activeren'

Om de synchronisatie te starten, moet je de gegevens van je eigen OneDrive invoeren. Klik daarom op de gele knop 'Configureren'. Je komt nu op een scherm waar je één of meerdere OneDrives kan toevoegen.

  • Klik rechtsboven op de groene knop 'OneDrive toevoegen'

  • Geef deze OneDrive een naam (bv. Firmanaam eFactori)

  • Duid aan op welke manier de mappen moeten gestructureerd worden in je OneDrive. Je krijgt daarbij drie keuzes:

Klik op 'Opslaan'. Je wordt nu omgeleid naar een loginscherm van Microsoft, waar je je via je e-mailadres en wachtwoord moet identificeren.

In eFactori wordt nu gevraagd een map te kiezen waarin je eFactori-bestanden in OneDrive moeten belanden. In de geselecteerde map maakt eFactori een mapje aan met je bedrijfsnaam en plaatst hierin per kalenderjaar de documenten. Selecteer de doelmap van je keuze en klik onderaan op de groene knop 'Huidige map selecteren'.

Staat de map van je keuze hier niet tussen? Maak ze dan eerst aan in je OneDrive.

Je ziet nu een bevestiging dat je OneDrive gekoppeld is. Alle bestaande eFactori-documenten worden na de instelling 1x naar de OneDrive gekopieerd en vanaf dat moment draait de koppeling in de achtergrond. Nieuwe documenten of wijzigingen aan bestaande documenten worden automatisch met de OneDrive gesynchroniseerd.

Last updated