eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Productgroep aanmaken
  • Product aanmaken
  • Extra producten/groepen aanmaken

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Tutorial 1: start met de basis

3. Product aanmaken

Previous2. Klant aanmakenNext4. Factuur aanmaken

Last updated 6 months ago

Was this helpful?

Om een nieuw product aan te maken, navigeer je in het eFactori dashboard aan de linkerzijde naar 'Producten':

In eFactori maakt een product steeds onderdeel uit van een productgroep. Hoe je een productgroep benoemt en welke producten je er aan koppelt, zal afhankelijk zijn van jouw sector en commerciële activiteiten.

Het kan daarbij om specifieke producten gaan, maar ook om meer algemene diensten. Enkele voorbeelden:

PRODUCTGROEP

PRODUCT

Leiding

PVC 3x10 per meter

AlPex per meter

Commissie

Verkoop pand

Verhuur pand

Attesten

Keuring stookolietank

Keuring elektrische installatie (particulier)

Arbeid

Voegwerken

Egaliseren

Productgroep aanmaken

Om te kunnen starten moet je dus eerst een productgroep toevoegen.

  1. Klik rechtsboven op de groene knop 'Productgroep toevoegen'.

  2. Je kan je Productgroep een naam geven en klikken op 'Toevoegen'.

In deze tutorial is de eFactori-klant een telecombedrijf. Een eerste productgroep zijn 'Toestellen'.

In het overzicht van de productgroepen zie je nu een eerste groep 'Toestellen' staan.

Product aanmaken

Je kan nu individuele producten gaan toevoegen. Klik naast de naam van je productgroep op 'Bekijken'.

Je ziet dat er nog geen producten in de lijst staan: deze kan je aanmaken door rechtsboven op de groene knop 'Product toevoegen' te klikken. Het product krijgt automatisch een volgnummer. De productgroep staat vooraf ingevuld (heb je al meerdere productgroepen aangemaakt, dan kan je in het drop-down menu eventueel een andere productgroep selecteren).

Je geeft je product een naam, en optioneel een omschrijving. Je kan indien gewenst ook de aankoopprijs invoeren, de verkoopprijs en het gepaste btw-percentage.

Heeft je product een variabele prijs? Vul dan €0 in of een vaak gebruikte prijs, en pas dit later per factuur aan.

Als alles aangevuld is, klik je onderaan op de groene knop 'Toevoegen'. Je komt nu op de ingevulde detailfiche van je product (in dit voorbeeld: een printer).

Om terug te gaan naar het overzicht van je productgroep klik je bovenaan op 'Terug'. Je zal nu zien dat je productgroep (voorbeeld: Toestellen) al één product bevat (voorbeeld: Printer).

Om een extra product onder deze groep toe te voegen, klik je rechtsboven op de groene knop 'Product toevoegen'. Je vult een nieuwe fiche in en kan één of meerdere producten onder deze productgroep toevoegen.

Extra producten/groepen aanmaken

Wil je een andere productgroep toevoegen?

  1. Klik in het menu aan de linkerzijde op 'Producten'. Je komt nu opnieuw in het overzicht van de productgroepen terecht.

  2. Om een nieuwe productgroep aan te maken, klik je rechtsboven op de groene knop 'Productgroep toevoegen'.

  3. Je geeft ook deze groep een naam, en kan er andere producten aan toevoegen.

In het voorbeeld hieronder werd een tweede productgroep 'Arbeid' aangemaakt. Deze omvat bv. de diensten die het bedrijf levert; installatie en aansluiting van de toestellen.

Als de producten of diensten die jij nodig hebt zijn ingevoerd, ben je klaar om in de volgende stap een factuur te maken.

Dit is het standaard btw-percentage, wanneer je op de factuur bijvoorbeeld of gebruikt, wordt dit automatisch aangepast.

medecontractant
intracommunautaire handelingen