eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • De Payconiq-koppeling activeren
  • Een account aanmaken bij Payconiq
  • De Payconiq-koppeling instellen
  • Invoer Profile/Payment ID
  • Keuze mededeling
  • QR-code weergeven op facturen
  • Betalen via Payconiq

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling voor online betaling

Payconiq

PreviousMollieNextSEPA EPC QR

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

​

Met laat je je klanten eenvoudig je factuur betalen via een QR-code. Als je deze app activeert in eFactori, wordt een QR-code toegevoegd aan je facturen. Klanten kunnen deze scannen met hun en de factuur betalen zonder rekeninggegevens, bedrag, mededeling, ... zelf in te moeten voeren. Payconiq is vooral geschikt voor het betalen van kleineren bedragen.

De Payconiq-koppeling activeren

'Payconiq' in eFactori is een integratie die je eerst moet activeren om te kunnen gebruiken.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot betalingen activeer je 'Payconiq'.

  3. Klik op de gele knop 'Configureren' voor volgende stappen.

Een account aanmaken bij Payconiq

Om Payconiq te kunnen gebruiken, moet je beschikken over een Payconiq account. Deze kan je meteen aanvragen vanuit eFactori. Als je klikt op de gele knop 'Configureren' kom je op volgend scherm:

Om een Payconiq-account aan te maken, klik je rechtsboven op de groene knop 'Payconiq aanvragen'. Doorloop de verdere stappen om je aan te sluiten bij Payconiq.

"Ik heb al een Payconiq account?" -> Contacteer Payconiq om je je 'Profile ID' of 'Payment ID' te bezorgen en volg dan onderstaande instructies.

De Payconiq-koppeling instellen

Invoer Profile/Payment ID

Om jouw Payconiq-account aan eFactori te koppelen, moet je je Payconiq Profiel ID of Payment ID invoeren in eFactori. Dit 'Profile ID' of 'Payment ID' ontvang je via e-mail. Bestaande Payconiq-klanten moeten dit ID opvragen bij Payconiq.

Keuze mededeling

Tijdens het registratieproces bij Payconiq moet je aangeven of je bij betaling een vrije mededeling wil meegeven voor de betalingen (factuurnummer), of een gestructureerde mededeling. Duid de doorgegeven instelling ook hier aan, om een correcte mededeling te zien op je bankafschriften.

QR-code weergeven op facturen

Als je na instellen van de koppeling een nieuwe factuur aanmaakt, verschijnt er automatisch een Payconiq-QR-code op je factuur. Voorbeeld:

Betalen via Payconiq

Om Payconiq betalingen te ontvangen via de QR code bestaat er geen limiet. Jij kan dus onbeperkt betalingen ontvangen. Je klant heeft echter wel een betaallimiet, die afhankelijk is van de registratie in zijn app of de eigen bank. Payconiq is daarom eerder geschikt voor kleinere bedragen.

Werk je met een aangepaste template (bijzondere aanpassingen in de interne code), dan is het mogelijk dat de code niet automatisch verschijnt. Contacteer ons via om de QR-code aan je template(s) toe te voegen.

Een overzicht van de betaallimiet per bank vind je .

support@efactori.be
via de website van Payconiq
Payconiq
Payconiq-app