eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Opbouw documenttemplate
  • Smarty elementen

Was this helpful?

Export as PDF
  1. TEMPLATES
  2. Templates afstemmen op je huisstijl

Templates aanpassen via interne code

PreviousHoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?NextOverzicht veelgestelde vragen

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

In eFactori zijn er enkele standaard templates voor e-mils en documenten beschikbaar. Als je de interne code van één van deze templates wil wijzigen, wordt er een kopie gemaakt van het origineel zodat je je eigen versie kan creëren.

De templates in eFactori zijn geprogrammeerd in de programmeertalen HTML, CSS en Smarty. De code van de templates is aanpasbaar in elke eFactori account en je kan deze (laten) aanpassen mits de nodige technische kennis.

Je kan steeds om een bepaalde lay-out voor jouw onderneming te programmeren. Wij kunnen aan de hand van je instructies of bv. een voorbeeldfactuur de lay-out aanpassen naar wens. Wij brengen je steeds vooraf op de hoogte van de programmeerkosten en je kiest vrijblijvend of je op dit aanbod ingaat!

Enkele voorbeelden van de mogelijkheden:

  • Verwijderen van prijzen op de leveringsbonnen (gratis door eFactori)

  • Extra bedrijfsgegevens op de documenten zetten zoals een erkenningsnummer (gratis door eFactori)

  • Voettekst toevoegen (mogelijk extra kosten)

  • Een logo van een keuringsmerk onderaan de documenten toevoegen (mogelijk extra kosten)

  • De tabel op de factuur een andere opmaak geven (mogelijk extra kosten)

  • Elementen een andere positie geven (mogelijk extra kosten)

  • Een compleet andere lay-out (wellicht extra kosten)

Opbouw documenttemplate

Documenten in eFactori worden dynamisch aangemaakt aan de hand van de verschillende instellingen en invoervelden. Het is daarom niet mogelijk om de lay-out op een eenvoudige manier aan te passen zoals bijvoorbeeld een Word document, de inhoud is immers voor elk document anders.

Een template is opgebouwd uit een algemene 'Layout' die de informatie over het bedrijf bevat en eventuele headers en footers. In deze layout wordt specifieke code opgenomen die anders is voor elk 'Documenttype' in eFactori. De volledige code ziet er dus steeds uit als volgt: bv. "code layout + code factuur", "code layout + code bestelbon", "code layout + inkooporder", enz.

Een voorbeeld van een codestuk m.b.t. lay-out:

Een voorbeeld van een codestuk m.b.t. documentinformatie ('Factuur'):

Alle HTML en CSS wordt omgezet naar een PDF-document. De omzetting kan er voor zorgen dat je document er niet voor 100% uitziet zoals het wordt weergegeven in je browser, maar het zal er erg op gelijken.

Smarty elementen

Onderstaande stukje code zou er op een document als volgt kunnen uitzien:

GSM: 0497 12 34 56 support@efactori.be www.efactori.be

GSM: {$company["gsm"]} 
{$company["email"]}
{$company["website"]}

Elk Smarty-element tussen accolades wordt vervangen door een waarde. Een Smarty-element bestaat steeds uit accolades: { en } en een dollarteken: $. Wanneer je tekst tussen accolades plaatst, herkent de applicatie dit als code die vervangen moet worden door gegevens uit jouw invoer.

Let op: Smarty is hooflettergevoelig. Het element {$email} zal dus niet dezelfde waarde aannemen als {$EMAIL}.

Je kan Smarty op verschillende manieren inzetten, bv. in een volledige zin zoals je soms in een bevestigingsboodschap aantreft:

"Beste {$voornaam}, bedankt voor je aanmelding bij {$companyname}."

Wanneer het document weergegeven wordt, zie je het volgende:

"Beste Jonas, bedankt voor je aanmelding bij eFactori."

eFactori maakt gebruik van om velden op te nemen in de code die worden vervangen door gegevens die je bv. in eFactori hebt ingevoerd (bijvoorbeeld: adresgegevens van je bedrijf).

Smarty-elementen
met ons contact opnemen