eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • E-mailtemplates bewerken
  • Eigen extra opmaak

Was this helpful?

Export as PDF
  1. TEMPLATES
  2. Templates afstemmen op je huisstijl

E-mailtemplates

PreviousHoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?NextHoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Het is in eFactori ook mogelijk om opmaak te voorzien in de e-mails die vanuit eFactori verzonden worden. Hieronder een voorbeeld van een e-mail zonder opmaak, een e-mail met opgeladen logo en een e-mail met aangepaste e-mailtemplate.

Je kan verschillende e-mailtemplates met eigen kleuren en logo gebruiken indien je bv. meerdere activiteiten onder een andere naam/huisstijl uitvoert onder één onderneming met hetzelfde btw-nummer.

E-mailtemplates bewerken

  • Ga daarvoor rechtsboven naar je e-mailadres in eFactori

  • Kies 'Instellingen bedrijf'

  • Ga naar de tab 'E-mailinstellingen' en scroll naar onder

In deze sectie kan je het e-mailbericht visueel vormgeven. Standaard voorziet eFactori een bepaalde opmaak, die je via de visuele editor kan aanpassen.

Klik op de gele knop 'Template personaliseren' om je e-mailtemplate aan te passen.

Aan de linkerkant krijg je de mogelijkheid om logo en kleur te kiezen. Daaronder zie je extra keuzes:

  • Structurele vermelding gebruiken: vink je dit aan, dan zal bij de betaalinstructie de structurele mededeling i.p.v. je eigen mededeling (bv. factuurnummer) verschijnen.

  • "Gemaakt met" weergeven: onderaan de e-mail verschijnt een tekstje 'Gemaakt met eFactori'

Een voorbeeld met opmaak:

Deze opmaak komt als visuele laag boven de emailtekst die je invoert in het venster om je email te verzenden:

Het tekstveld ziet er hetzelfde uit als bij het opmaken van de vlakke tekst. Als deze tekst gecombineerd wordt met de e-mailtemplate uit het voorbeeld, ontvangt de klant deze e-mail als volgt:

Eigen extra opmaak

De weergave van e-mailtemplates kan verschillen afhankelijk van met welk programma de e-mail gelezen wordt. Deze programma's kunnen het lettertype, opmaak, marges, ... anders weergeven dan eigenlijk ingesteld in de template. Het is daarom niet zo eenvoudig om aanpassingen te doen aan de e-mailtemplate zodat deze aanpassing in elk programma goed wordt weergegeven.

eFactori biedt zelf geen diensten aan voor aanpassingen aan de e-mailtemplates. De interne code van de e-mailtemplates is wel vrij beschikbaar en kan aangepast worden binnen je eFactori account. Je kan dus een (web)designer contacteren om een template op maat te ontwerpen. E-mailtemplates zijn niet specifiek gelinkt aan eFactori maar betreft een algemeen concept, dus er is geen gespecialiseerde kennis over eFactori nodig.

  • Klik onder de template die je wil aanpassen op de gele knop 'Kopiëren en interne code bewerken'.

  • In deze versie van de template kan je de aangeleverde code invoeren.

Dit opmaakvenster lijkt op het venster voor , maar beide staan los van elkaar.

Als je de hebt geactiveerd, zal in de template een betaalknop verschijnen.

personaliseren van de documenttemplates
koppeling met Mollie voor online betalen