eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Een account aanmaken bij Mollie
  • De Mollie-koppeling activeren
  • De Mollie-koppeling instellen
  • Online betaalknop weergeven in e-mail met factuur

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling voor online betaling

Mollie

PreviousKoppeling voor online betalingNextPayconiq

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

is één van de grootste betalingsverwerkers binnen Europa. Zij faciliteren online betaling aan bedrijven via verschillende betaalmethodes.

eFactori integreert Mollie om je klanten de mogelijkheid te geven om via een betaalknop meteen een factuur betalen. eFactori maakt voor je factuur een betaalopdracht aan via mollie.com en stuurt de klant door naar een betaalscherm. Na betaling wordt je klant teruggestuurd naar eFactori en wordt de status van de factuur onmiddellijk aangepast naar 'Betaald'. Je ontvangt de betaling in je Mollie account en zij betalen dit op hun beurt uit naar je bankrekening.

eFactori verzorgt de technische koppeling tussen eFactori en Mollie. Voor alle vragen over activatie, betaalmogelijkheden, kosten voor betalingen, uitbetalingen, ... . Indien je technische problemen ervaart kan je terecht bij .

Een account aanmaken bij Mollie

De Mollie-koppeling activeren

'Mollie' in eFactori is een integratie die je eerst moet activeren om te kunnen gebruiken.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot betalingen activeer je 'Mollie'.

  3. Klik op de gele knop 'Configureren' voor volgende stappen.

De Mollie-koppeling instellen

Een de koppeling geactiveerd is, kan je via de gele knop 'Configureren' je Mollie-account gaan koppelen. Je wordt gevraagd om te connecteren met Mollie: je wordt nu omgeleid naar de mollie.com-omgeving. Daar moet je eFactori de toestemming geven om je Mollie-gegevens te raadplegen.

Nadat je via Mollie je hebt aangemeld, zal je in eFactori de keuze krijgen om een Mollie-profiel per dagboek te selecteren. Dit is vooral relevant in het geval dat je meerdere betaalschermen in Mollie aangemaakt hebt. Standaard zal daar je bedrijfsnaam verschijnen. Klik op 'Opslaan'.

In het overzicht van je betalingen (menu linkerzijde) zal na de eerste betaling een extra regel verschijnen: Mollie.com. Als je daar op 'Bekijken' klikt kan je de lijst van transacties bekijken die via Mollie zijn binnengekomen.

Betalingsmogelijkheden instellen via Mollie biedt dus een verregaande vereenvoudiging van je betalingsopvolging in eFactori.

Online betaalknop weergeven in e-mail met factuur

Als je een factuur maakt, kan de klant via de begeleidende e-mail uitgenodigd worden om via een betaalknop de betaling onmiddellijk uit te voeren. Als je een e-mailtemplate met opmaak hebt geactiveerd, verschijnt deze knop automatisch (zie voorbeeld hieronder, 'Veilig online betalen'). In de mailbox van de klant kan dit er als volgt uitzien:

Klikt de klant op de knop 'Veilig online betalen', dan opent zich de te betalen factuur met aan de linkerzijde een groene knop 'Online betalen'. Als hij deze aanklikt, wordt hij doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van de betaalpartner waar de transactie zal gebeuren volgens zijn gekozen betaalmethode.

De betaling wordt in realtime in eFactori verwerkt; zodra de klant de mededeling 'Document betaald' ontvangt, zal ook in jouw eFactori overzicht de factuur als 'Betaald' gemarkeerd worden.

Om Mollie te kunnen gebruiken vanuit eFactori, moet je beschikken over een Mollie account. Via de kan je eenvoudig een account voor je bedrijf aanmaken. Je kan hier ook kiezen welke betaalmogelijkheden je activeert en hun tarifering bekijken.

meer over het aanpassen van e-mailtemplates met je eigen logo, kleuren, ... Nog geen template met opmaak geactiveerd? hoe je dit kan doen.

Deze betaalpagina personaliseren? Dat is mogelijk. Lees bij '' hoe je je eigen achtergrond instelt op deze online betaalpagina.

website van Mollie
Lees hier
Lees hier
Mollie
kan je terecht bij Mollie
support@eFactori.be
Thema