eFactori.be (NL)
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met eFactori
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in eFactori gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda *
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Dagontvangstenboek
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden *
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie *
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen *
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel eFactori aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Verzenden via eigen domeinnaam
        • Verzenden via globaal adres
        • Verzenden via open server
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via SMTP
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar eFactori migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in eFactori ?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in eFactori starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere eFactori accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • WinBooks Connect
      • Yuki
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers *
      • Cebeo *
      • Desco *
      • STG *
      • Van Marcke *
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • eFactori Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
  • Overige functies
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiel gebruik
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
    • Verzending via PEPPOL
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in eFactori
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Een rekening toevoegen
  • Saldo/balans weergeven

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Betalingen

Rekeningen

PreviousBetalingen verwerkenNextKasboek (overzicht cash transacties)

Last updated 6 months ago

Was this helpful?

Zowel je inkomende als uitgaande transacties kunnen worden bijgehouden in het overzicht van je 'Rekeningen'. Per rekening (bv. zichtrekening, cash ontvangsten, ...) vind je hier alle transacties terug en indien gewenst ook de balans/saldo.

Om per rekening je transacties in eFactori te bekijken, ga je naar ''. Hier kan je via de blauwe knop 'Bekijken' alle transacties per rekening bekijken.

Een rekening toevoegen

Er zijn drie manieren waarop hier rekeningen kunnen vermeld worden.

Koppeling met online betalingen

Koppeling met bank

Handmatige invoer

Zijn er ook contante kassa-ontvangsten, dan kunnen die op een contanten-rekening verwerkt worden. Zo'n rekening moet je als 'Financieel dagboek' handmatig gaan toevoegen.

  • Klik rechtsboven op je e-mailadres in eFactori

  • Ga naar 'Instellingen bedrijf'

  • Ga naar de tab 'Dagboeken en nummering'

  • Scroll naar onderaan de pagina tot bij 'Financieel dagboek' en klik op de groene knop 'Financieel dagboek toevoegen'.

Er opent zich een venster waar gevraagd wordt naar een naam en een eventueel IBAN nummer.

Voor de invoer van een rekening kan de naam vrij gekozen worden (bv. contanten, kassa, ...). Het veld 'IBAN' kan leeg gelaten worden. Klik op 'Toevoegen' om deze rekening aan je financiële dagboeken toe te voegen.

Saldo/balans weergeven

Het is mogelijk om per rekening ook een totaal weer te geven. Klik hiervoor in het overzicht van je Rekeningen op de blauwe 'Acties' knop en selecteer 'Instellingen'.

Je komt nu op de pagina 'Dagboeken' terecht. Scroll daar naar onder tot de sectie 'Financieel dagboek'. Hier zie je opnieuw je rekeningen verschijnen. Klik op de gele knop 'Bewerken' om de instellingen van een rekening aan te passen.

Om het saldo weer te geven kan je kiezen uit twee opties:

  • Balans berekenen: selecteer deze optie als dit bv. een rekening betreft waarop je manueel cash ontvangsten invoert.

Voor elke ingestelde rekening zal er nu een totaal verschijnen in je overzicht van 'Rekeningen':

Als je werkt met een zal er automatisch een rekening aangemaakt worden waarin de betalingen van deze provider terechtkomen.

Zijn je rekeninggegevens gekoppeld via bv. , dan zullen je gekoppelde rekeningen automatisch worden opgehaald in eFactori. Ze worden aangemaakt als aparte rekening.

Saldo uit externe bron: selecteer deze optie als je voor deze rekening je gegevens ophaalt via of .

online betaalprovider
CodaBox
CodaBox
Ponto
Betalingen